Meslek Nedir?Meslek Seçimini Nasıl Yapmalıyım?

Bu yazımızda kısaca meslek nedir?Ve meslek seçiminde nelere dikkat etmeliyim? Konularına değineceğiz.

Kişinin belli bir eğitimle edindiği ve geçimini sağlamak için sürdürdüğü etkinliklerin tümüne meslek denir.

Meslek Seçiminde Dikkat Edilmesi GErekenler:

1)Ben neler yapabilirim?
Bir kimsenin kendisine uygun mesleği seçebilmesi için önce kişisel özellikler ve mesleklerin özellikleri konusunda ayrıntılı bir bilgiye sahip olması gerekir.

Ben neler yapabilirim? sorusuna cevap verebilmesi için kendi yetenek ve ilgilerini tanıması,bilmesi gerekir.

2)Ben neler yapabilirim? Ve ben edineceğim melekten neler bekliyorum?

İlgilendiğim meslekler ne gibi özellikler gerektirmektedir.Ne gibi olanaklar sağlamaktadır?

İnsanların çok çeşitli işleri değişik düzeylerde yapabildikleri bir eğitim programından yararlanmada bireyler arasında farklar olduğu bilinen bir gerçektir.

Yetenek bir eğitim programından bireyin ne derecede başarılı olacağının ipuçlarını veren bilgi ve beceriler bütünü olup,kalıtımla getirilen öğrenme gücünün çevre desteği ve deneyimle geliştirilmiş kısmını ifade eder.

Yorum Gönder

0 Yorumlar