8.Sınıf Matematik Bulmacası




Hazırlayan:Zafer GÜVEN

Bulmaca tamamen bana aittir.

SORULAR:

1)Gerçekleşmesi birbirine bağlı olan,yani birinin sonucu diğerini etkileyen iki olaya verilen isim.
2)Bir silindirin dikdörtgensel bir yüzey ile yatay şekilde kesişmesi sonucunda silindirin içinde oluşan cisim.
3)Bir dik üçgende, bir dar açının, karşısındaki dik kenar uzunluğunun hipotenüs uzunluğuna oranına verilen isim.
4)Bir üçgende bir köşeden karşı kenara dik bir şekilde indirilen doğru parçası.
5)Bir şeklin belli bir oranda büyültülmüşü yada küçültülmüşü ile oluşturulan örüntüye verilen ad.
6)Bir kümenin elemanlarının birbirinden farklı her bir sıralanışına verilen isim.
7)Bir dik üçgende dik açının karşısındaki kenara verilen isim.
8)Küpün tüm yüzlerini oluşturan dörtgen.
9)Bir üçgende ,bir kenarın uzunluğunun diğer iki kenar uzunluğu toplamından küçük,farklarından ise büyük olduğunu anlatan terim.
10)Rasyonel olarak yazılamayan sayılara verilen isim.
11)Bir dik üçgende hipotenüs uzunluğunun karesinin,diğer iki dik kenar uzunluklarının karelerinin toplamına eşit olduğunu bulan ünlü matematikçi.
12)1,4,9,16,25,36,... gibi karekökleri alındığında rasyonel sayı olan sayılara verilen isim.
13)Çok yüzlülerden eşkenar üçgen piramite verilen isim.
14)Düzgün dörtyüzlü,düzgün altıyüzlü,düzgün sekizyüzlü,düzgün oniki yüzlü,düzgün yirmiyüzlü gibi adına "5 katı cisim" de denilen düzgün çokyüzlülere verilen isim.
15)Üç boyutlu cisimleri düz bir yüzeyde iki boyuta indirgeyerek göstermeye yarayan izdüşüme verilen ad.
16)Piramit veya konide uç noktaya verilen isim.
17)Matematikte <,>,≤,≥ sembolleri ile yazılan ifadelere verilen isim.
18)Futbol topu,portakal gibi şekle sahip cisimlere verilen ad.
19)Tabanı daire,yan yüzeyi ise bir daire diliminden oluşmuş şekil.
20)Dikdörtgenler prizmasının ayrıt sayısı
21)Çözüm kümesi tüm reel sayılar olan,içerisinde değişken ve eşitlik bulunan ifadelere verilen isim.
22)Bir dik üçgende dikey uzunluğun yatay uzunluğa oranına verilen isim.

CEVAPLAR:
1)BAĞIMLIOLAY
2)DAİRE
3)SİNÜS
4)YÜKSEKLİK
5)FRAKTAL
6)PERMÜTASYON
7)HİPOTENÜS
8)KARE
9)ÜÇGENEŞİTSİZLİĞİ
10)İRRASYONEL
11)PİSAGOR
12)TAMKARESAYILAR
13)DÜZGÜNDÖRTYÜZLÜ
14)PLATONİK
15)PERSPEKTİF
16)TEPE
17)EŞİTSİZLİK
18)KÜRE
19)KONİ
20)ONİKİ
21)ÖZDEŞLİK
22)EĞİM

Yorum Gönder

52 Yorumlar

  1. cevaplaru nerewde

    YanıtlaSil
  2. CEVAPLAR:
    1)BAĞIMLIOLAY
    2)DAİRE
    3)SİNÜS
    4)YÜKSEKLİK
    5)FRAKTAL
    6)PERMÜTASYON
    7)HİPOTENÜS
    8)KARE
    9)ÜÇGENEŞİTSİZLİĞİ
    10)İRRASYONEL
    11)PİSAGOR
    12)TAMKARESAYILAR
    13)DÜZGÜNDÖRTYÜZLÜ
    14)PLATONİK
    15)PERSPEKTİF
    16)TEPE
    17)EŞİTSİZLİK
    18)KÜRE
    19)KONİ
    20)ONİKİ
    21)ÖZDEŞLİK
    22)EĞİM

    YanıtlaSil
  3. yaaaaaa çok tşk ederim allah razı olsun yeminle çok işime yaradı... tşk ederim

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim.Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz bana kumaga:X

    YanıtlaSil
  6. çok teşekkür ederim performans ödevimi 1 saatte bitirdim :))

    YanıtlaSil
  7. çokk teşekkür edrimm size sizin sayenizde performans ödevimi yapa bileceğim :)

    YanıtlaSil
  8. ve yaptımm çokk güsel olduu ödevimm saolunn =))

    YanıtlaSil
  9. benim bi bokuma yaramadı

    YanıtlaSil
  10. Cevaplar nerede diyen arkadaşlar!biraz okuduktan sonra mesaj yazarsanız iyi olur.Zira yorumlardaki ilk mesajımda cevapları yazdım.Biraz dikkat lütfen!!!

    YanıtlaSil
  11. Çok teşekkür ederiz..ekleyen arkadaşa..gerçekten kendim yapmaya çalışsaydım 1 gunumu alırdı...İnsanları Seviyorum..I LOVE PEOPLER..=)

    YanıtlaSil
  12. tşkler kendim yapmaya çalıştım fakat yapamadım çok saolun :*

    YanıtlaSil
  13. başka bulmacalar varmı acaba tşkler...:)

    YanıtlaSil
  14. :D eyvaLLah ^^ cevapLar ıcın (:

    YanıtlaSil
  15. saolun var olun az da olsa proje ödevime katkısı oldu t.y.

    YanıtlaSil
  16. çok saolun çok işime yaradı

    YanıtlaSil
  17. çok saolun gerçekten performans ödevimdi ve hiç bir yerde bulamadım ellerine sağlık müthişti tekrar tekrar saolun =)

    YanıtlaSil
  18. Rica ederim.Faydalı olduysam ne mutlu bana.

    YanıtlaSil
  19. aynn hoca sormustu bnmde çok işime yaradı :DD

    YanıtlaSil
  20. :d vay be sonnnda bulduk amq :d

    YanıtlaSil
  21. ödevime çok yardımcı oldu çoooooooooooook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  22. başk@ v@rmı y@ bu konul@r ilerde

    YanıtlaSil
  23. Ak sağolun :D matematk hocası ayıkmasın yeter .a

    YanıtlaSil
  24. Saolun cok işime yaradı

    YanıtlaSil
  25. çok teşekkür çokk işime yaradı

    YanıtlaSil
  26. performans ödevimi yaptım çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  27. ilk konularla olsaydı

    YanıtlaSil
  28. yaw bn bunu düz çizemiyorum kayıyor ne yapiyim

    YanıtlaSil
  29. walla çok işime yaradı performans ödevim 1 saat'te bitti tşkkr edrm ekleyen saolsun :D tenk you :D

    YanıtlaSil
  30. Çok teşekkürler çok lazımdı....

    YanıtlaSil
  31. ÇOK SAOLUN ama ÇİZMEK ÇOK ZOR :)

    YanıtlaSil
  32. SAOLUN VALLA EMEĞİNİZE SAYGI

    YanıtlaSil
  33. çok saol allah senden razı olsun çok işime yaradı performans ödevimde çok güzel not aldım elinıze ayağınıza saygı ve sevgi

    YanıtlaSil
  34. çok saçma ya hani cevapları nerede

    YanıtlaSil
  35. süper miş ya çok sağolun abi ben cevapları bulamadım sandım ayyyyyyyyyyy çok güzel yaa

    YanıtlaSil
  36. chingachgook7 Mart 2012 21:02

    Cevaplar ilk mesajımda yazıyor.Lütfen biraz yazılanları okuyun.

    YanıtlaSil
  37. güzel performas ödevi idi

    YanıtlaSil
  38. wallahi cok makbull gecti eyw.:)

    YanıtlaSil
  39. uymuyoki yanlış yapmışsınız

    YanıtlaSil
  40. hocanın verdigi ödev aynı bunun gibi ama fazla anlamadım ödevi iyşallah budur.2 AY süresi vardı ve 2 ayı geçti ben bugün yapıp yarında hocaya vericem...inşallah hocanın dedigi gibi ödev olur

    YanıtlaSil
  41. BANA ÇOK KATKIDA BULUNDUNUZ THANKYOU VERY MACH

    YanıtlaSil
  42. Elinize sağlık.Başarılar

    YanıtlaSil
  43. Güzel bir site olmuş tebrikler

    YanıtlaSil
  44. sağ ol çok yardımcı olduuu...

    YanıtlaSil
  45. ben vediha gerçekten iyi olmuş arkadaşşş

    YanıtlaSil
  46. öğretmenimiz aynı bu bulmacadan sözlü yaptı biz daha kordinat düzelemini bitirmemişken hocamız bize üçgenleri sordu sonrada bize sen size anlattım siz dinlememişsinizdir dedi yaptığı hiç adil değildi (MB)

    YanıtlaSil
  47. güzel bir bulmaca tebrik ederim

    YanıtlaSil