gravatar

8.Sınıf Matematik Bulmacası




Hazırlayan:Zafer GÜVEN

Bulmaca tamamen bana aittir.

SORULAR:

1)Gerçekleşmesi birbirine bağlı olan,yani birinin sonucu diğerini etkileyen iki olaya verilen isim.
2)Bir silindirin dikdörtgensel bir yüzey ile yatay şekilde kesişmesi sonucunda silindirin içinde oluşan cisim.
3)Bir dik üçgende, bir dar açının, karşısındaki dik kenar uzunluğunun hipotenüs uzunluğuna oranına verilen isim.
4)Bir üçgende bir köşeden karşı kenara dik bir şekilde indirilen doğru parçası.
5)Bir şeklin belli bir oranda büyültülmüşü yada küçültülmüşü ile oluşturulan örüntüye verilen ad.
6)Bir kümenin elemanlarının birbirinden farklı her bir sıralanışına verilen isim.
7)Bir dik üçgende dik açının karşısındaki kenara verilen isim.
8)Küpün tüm yüzlerini oluşturan dörtgen.
9)Bir üçgende ,bir kenarın uzunluğunun diğer iki kenar uzunluğu toplamından küçük,farklarından ise büyük olduğunu anlatan terim.
10)Rasyonel olarak yazılamayan sayılara verilen isim.
11)Bir dik üçgende hipotenüs uzunluğunun karesinin,diğer iki dik kenar uzunluklarının karelerinin toplamına eşit olduğunu bulan ünlü matematikçi.
12)1,4,9,16,25,36,... gibi karekökleri alındığında rasyonel sayı olan sayılara verilen isim.
13)Çok yüzlülerden eşkenar üçgen piramite verilen isim.
14)Düzgün dörtyüzlü,düzgün altıyüzlü,düzgün sekizyüzlü,düzgün oniki yüzlü,düzgün yirmiyüzlü gibi adına "5 katı cisim" de denilen düzgün çokyüzlülere verilen isim.
15)Üç boyutlu cisimleri düz bir yüzeyde iki boyuta indirgeyerek göstermeye yarayan izdüşüme verilen ad.
16)Piramit veya konide uç noktaya verilen isim.
17)Matematikte <,>,≤,≥ sembolleri ile yazılan ifadelere verilen isim.
18)Futbol topu,portakal gibi şekle sahip cisimlere verilen ad.
19)Tabanı daire,yan yüzeyi ise bir daire diliminden oluşmuş şekil.
20)Dikdörtgenler prizmasının ayrıt sayısı
21)Çözüm kümesi tüm reel sayılar olan,içerisinde değişken ve eşitlik bulunan ifadelere verilen isim.
22)Bir dik üçgende dikey uzunluğun yatay uzunluğa oranına verilen isim.


CEVAPLAR:
1)BAĞIMLIOLAY
2)DAİRE
3)SİNÜS
4)YÜKSEKLİK
5)FRAKTAL
6)PERMÜTASYON
7)HİPOTENÜS
8)KARE
9)ÜÇGENEŞİTSİZLİĞİ
10)İRRASYONEL
11)PİSAGOR
12)TAMKARESAYILAR
13)DÜZGÜNDÖRTYÜZLÜ
14)PLATONİK
15)PERSPEKTİF
16)TEPE
17)EŞİTSİZLİK
18)KÜRE
19)KONİ
20)ONİKİ
21)ÖZDEŞLİK
22)EĞİM

gravatar

cevaplaru nerewde

gravatar

CEVAPLAR:
1)BAĞIMLIOLAY
2)DAİRE
3)SİNÜS
4)YÜKSEKLİK
5)FRAKTAL
6)PERMÜTASYON
7)HİPOTENÜS
8)KARE
9)ÜÇGENEŞİTSİZLİĞİ
10)İRRASYONEL
11)PİSAGOR
12)TAMKARESAYILAR
13)DÜZGÜNDÖRTYÜZLÜ
14)PLATONİK
15)PERSPEKTİF
16)TEPE
17)EŞİTSİZLİK
18)KÜRE
19)KONİ
20)ONİKİ
21)ÖZDEŞLİK
22)EĞİM

gravatar

yaaaaaa çok tşk ederim allah razı olsun yeminle çok işime yaradı... tşk ederim

gravatar

Rica ederim.Güle güle kullanın.

gravatar

çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz bana kumaga:X

gravatar

çok teşekkür ederim performans ödevimi 1 saatte bitirdim :))

gravatar

çokk teşekkür edrimm size sizin sayenizde performans ödevimi yapa bileceğim :)

gravatar

ve yaptımm çokk güsel olduu ödevimm saolunn =))

gravatar

benim bi bokuma yaramadı

gravatar

Cevaplar nerede diyen arkadaşlar!biraz okuduktan sonra mesaj yazarsanız iyi olur.Zira yorumlardaki ilk mesajımda cevapları yazdım.Biraz dikkat lütfen!!!

gravatar

Çok teşekkür ederiz..ekleyen arkadaşa..gerçekten kendim yapmaya çalışsaydım 1 gunumu alırdı...İnsanları Seviyorum..I LOVE PEOPLER..=)

gravatar

tşkler kendim yapmaya çalıştım fakat yapamadım çok saolun :*

gravatar

başka bulmacalar varmı acaba tşkler...:)

gravatar

:D eyvaLLah ^^ cevapLar ıcın (:

gravatar

saolun var olun az da olsa proje ödevime katkısı oldu t.y.

gravatar

çok saolun çok işime yaradı

gravatar

çok saolun gerçekten performans ödevimdi ve hiç bir yerde bulamadım ellerine sağlık müthişti tekrar tekrar saolun =)

gravatar
chingachgook at 10 Nisan 2011 16:54

Rica ederim.Faydalı olduysam ne mutlu bana.

gravatar

aynn hoca sormustu bnmde çok işime yaradı :DD

gravatar

:d vay be sonnnda bulduk amq :d

gravatar

ödevime çok yardımcı oldu çoooooooooooook teşekkürler :)

gravatar

başk@ v@rmı y@ bu konul@r ilerde

gravatar

Ak sağolun :D matematk hocası ayıkmasın yeter .a

gravatar

Saolun cok işime yaradı

gravatar

eyvallah

gravatar

çok teşekkür çokk işime yaradı

gravatar

performans ödevimi yaptım çok teşekkür ederim :)

gravatar

ilk konularla olsaydı

gravatar

yaw bn bunu düz çizemiyorum kayıyor ne yapiyim

gravatar

walla çok işime yaradı performans ödevim 1 saat'te bitti tşkkr edrm ekleyen saolsun :D tenk you :D

gravatar

Çok teşekkürler çok lazımdı....

gravatar

ÇOK SAOLUN ama ÇİZMEK ÇOK ZOR :)

gravatar

SAOLUN VALLA EMEĞİNİZE SAYGI

gravatar

çok saol allah senden razı olsun çok işime yaradı performans ödevimde çok güzel not aldım elinıze ayağınıza saygı ve sevgi

gravatar

çok saçma ya hani cevapları nerede

gravatar

süper miş ya çok sağolun abi ben cevapları bulamadım sandım ayyyyyyyyyyy çok güzel yaa

gravatar
chingachgook at 7 Mart 2012 21:02

Cevaplar ilk mesajımda yazıyor.Lütfen biraz yazılanları okuyun.

gravatar

güzel performas ödevi idi

gravatar

wallahi cok makbull gecti eyw.:)

gravatar

uymuyoki yanlış yapmışsınız

gravatar

süper

gravatar

hocanın verdigi ödev aynı bunun gibi ama fazla anlamadım ödevi iyşallah budur.2 AY süresi vardı ve 2 ayı geçti ben bugün yapıp yarında hocaya vericem...inşallah hocanın dedigi gibi ödev olur

gravatar

BANA ÇOK KATKIDA BULUNDUNUZ THANKYOU VERY MACH

gravatar

Elinize sağlık.Başarılar

gravatar

Sayın blog kullacısı paylaşımlarınızı beğenerek takip ediyorum, Akşam liseleri olarak çalışmalarınızda başarılar dileriz.

gravatar

Güzel bir site olmuş tebrikler

gravatar

sağ ol çok yardımcı olduuu...

gravatar

ben vediha gerçekten iyi olmuş arkadaşşş

gravatar

güzel

gravatar

öğretmenimiz aynı bu bulmacadan sözlü yaptı biz daha kordinat düzelemini bitirmemişken hocamız bize üçgenleri sordu sonrada bize sen size anlattım siz dinlememişsinizdir dedi yaptığı hiç adil değildi (MB)

gravatar

güzel bir bulmaca tebrik ederim

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))